1. Medewerkers aan je binden als klantcontact center

Medewerkers aan je binden als klantcontact center

Op het gebied van gezondheid en vitaliteit staat werkend Nederland voor de nodige uitdagingen. TNO-onderzoek toont aan dat 33% van de medewerkers hoge taakeisen ervaart, 42% een gebrek aan autonomie voelt, en maar liefst 20% kampt met burn-out klachten. Het bevorderen van de energie, vreugde en mentale veerkracht van jouw team is van essentieel belang. Werkgevers die zich richten op betrokkenheid en vitaliteit behalen betere resultaten, wat leidt tot meer succes. Niet alleen voor individuele medewerkers, maar ook voor teams, afdelingen, en de gehele organisatie!

KKC

Klantcontact als ideale werkomgeving

In het veeleisende klantcontact ondervindt de sector vergelijkbare uitdagingen. Klanten verwachten niet alleen snelle en correcte antwoorden van een klantcontact medewerker, maar ook vriendelijkheid, deskundigheid, technologische integratie en bekendheid met eerdere interacties. Dit legt aanzienlijke druk op medewerkers, die snel moeten schakelen, verschillende systemen moeten beheren en klanten op diverse niveaus moeten benaderen. 

Een van de uitdaging binnen klantcontact centers is dan ook te zorgen voor verbonden en energieke medewerkers die met plezier aan het werk zijn én blijven. Niet elke gesprek dat een medewerker voert met een klant, verloopt prettig. Juist hierom is extra aandacht voor het welzijn en de vitaliteit van de medewerkers belangrijk. Een structurele vitaliteitsaanpak vormt de sleutel tot het realiseren én behouden van energieke medewerkers. Dit zorgt vervolgens voor stijgende prestaties zoals betere gesprekken en een langere verblijfstijd van de klantcontact medewerker. Dit heeft uiteraard verschillende voordelen voor de organisatie.

Medewerkers aan je binden

Vitale en energieke medewerkers versterken de verbinding, zorgen voor meer energie en betere prestaties. In de competitieve arbeidsmarkt fungeren deze bevlogen medewerkers als ambassadeurs, waardoor ze de organisatie aantrekkelijk maken voor nieuwe talenten. Kortom, investeren in de vitaliteit van mensen is investeren in het succes van je organisatie. Bovendien vermindert het de neiging van medewerkers, die zich gezien en gewaardeerd voelen, om ergens anders op zoek te gaan naar een baan. 

Vitaliteit als kernwaarde

Een keer bowlen met collega's, een bootcamp, een gezonde lunch. Als werkgever probeer je alles te doen om je mensen gezond en tevreden te houden. Alleen dit soort vitaliteitsacties schieten vaak tekort. Zonde. We weten dat eenmalige of losse activiteiten nauwelijks effect hebben en je bereikt vooral de collega’s die zich al bewust zijn van hun vitaliteit.  En dat terwijl een juist structurele aanpak nodig is om werknemers energiek en betrokken te houden.  

Ontdek tijdens het webinar 'Aantrekkelijk Werkgeverschap' een alternatieve benadering: hoe je alle medewerkers op een positieve en laagdrempelige manier betrekt en verbindt. Met een duurzame aanpak, gebaseerd op gedragswetenschappelijke inzichten, bevorder je niet alleen de productiviteit, maar betrek je ook meer dan 80% van je medewerkers. Ervaar welke aanpak ervoor zorgt dat gezond en energiek werken wordt gedragen door de medewerkers zelf.

Webinar Aantrekkelijk werkgeverschap

Wij nodigen je uit voor ons webinar ‘Aantrekkelijk werkgeverschap' op donderdag 11 april om 12.00 uur. In slechts 40 minuten delen we waardevolle ervaringen van andere werkgevers en bieden we praktijkvoorbeelden. Tijdens dit webinar ontdek je hoe je:

  • door positieve aandacht vitaliteit onderdeel van het DNA van je organisatie maakt. 
  • de deelname aan je vitaliteitsprogramma verhoogt dankzij interne ambassadeurs.
  • met gedragswetenschappelijke inzichten meetbare resultaten in vitaliteit en gezondheid behaalt met.

Neem deel en ontdek hoe jouw mensen met energie en plezier voor je (blijven) werken. 

Ik wil deelnemen

Deel deze pagina

Nieuwsoverzicht

Webinar aantrekkelijk werkgeverschap

Ontdek hoe je medewerkers kunt binden, zodat zij met energie en plezier voor je (blijven) werken. 

Ik wil deelnemen